Beh a 5 dôvodov, prečo by ste mali používať bežecký pás

Bežecký pás je skvelý spoločník, ktorý vám umožní trénovať beh či športovú chôdzu kedykoľvek a za akéhokoľvek počasia.

Dobrý bežecký pás sa vyznačuje kvalitnou konštrukciou a jednoduchým ovládaním. Mal by mať prehľadný displej, programovú vybavenosť a bezpečnostnú brzdu. Niektoré majú navyše držiak na fľašu. Komfort jeho používania zvyšujú transportné kolieska a možnosť sklopenia v dobe, keď sa pás nepoužíva. Pri výbere dbajte na to, aby mal aj dostatočne veľkú bežeckú plochu, nastaviteľný uhol sklonu a správne odpruženie pre šetrenie kĺbov.

Niektoré štandardné simulátory chôdze a behu merajú rýchlosť, kilometre, čas cvičenia, ba dokonca aj tepovú frekvenciu či spálené kalórie. Tie modernejšie bežecké pásy obsahujú prednastavené i užívateľské programy, prípadne možnosť prepojenia so smartfónom či tabletom.

Výhody bežeckého pásu

Bezpečnosť a spoľahlivosť

Je vaším spoľahlivým tréningovým partnerom, ktorý je vám k dispozícii, kedykoľvek potrebujete –  najmä pri nepriazni počasia, ak je vonku tma alebo skrátka nemáte čas behať vonku.

Predvídateľnosť

Keďže má hladký povrch, na bežiacom páse vám nehrozí krok do výmoľa, nesprávne odbočenie alebo trasa, ktorá je príliš náročná, keď ste si akurát naplánovali ľahký beh. Môžete si jednoducho plánovať úroveň záťaže, najmä ak ste začiatočník alebo rehabilitujete.

Efektívnosť tréningu

Môžete sa pohrať s rýchlosťou, od chôdze cez beh až po šprint. Tak si zabezpečíte rôznorodosť pohybu počas tréningu. Väčšine z nás sa ale nechce počas behu na bežeckom páse plne sústrediť len na samotný beh. Mnohí sa pri behu radi porozprávajú s ostatnými členmi domácnosti, prípadne si pritom radi pozrú televíziu. Preto sú tiež obľúbené bežecké hodinky, ktoré pomáhajú na základe srdcovej frekvencie monitorovať vynakladané úsilie v rámci jednotlivých tréningových zón.
 
Pomocou hrudného pásu je monitorovaná srdcová frekvencia. Hrudný pás býva zväčša súčasťou toho bežeckého. Ak vám hrudný pás vadí, alebo by ste potrebovali monitoring aj pri iných fyzických aktivitách vonku, práve športové hodinky sú pre vás ideálnym riešením.

Kopce a rovinky podľa vás

Možno ste o tom netušili, no bežecký pás rozvíja kondíciu a silu a dožičí vám aj kopce. Môžete si vytvoriť vlastný tréning do kopcov alebo využiť jeden z mnohých prednastavených kopcovitých programov.

Sledovanie televízie bez výčitiek 

Nepodporujeme nečinné sedenie pred televíziou. Nerobí to s telom nič dobré. Ale za sledovanie obľúbeného programu počas chôdze či behu na bežiacom páse sa vám telo zaručene odvďačí.

Tip do života: Predtým, ako začnete behať, si vytvorte playlist vašej obľúbenej hudby. Neskôr vám to dodá motiváciu bežať ďalej a ďalej a neprestať.


Bežecký pás je skvelý pomocník nielen pre bežcov. Už nie je len východiskom, keď vonku prší. Z tréningu na kvalitnom bežeckom páse majú prospech nielen začiatočníci, ale aj profesionáli.

Je článok užitočný?

2x páčilo sa

Je nám ľúto, že sa vám článok nepáčil:
Ďakujeme. Pridajte si do obľúbených:

Team inLIVE

Tím nadšencov, odborníkov a produktových špecialistov spoločnosti inSPORTline, ktorí svojim produktom nielen rozumejú, ale zároveň ich aj sami na vlastnej koži testujú a skúšajú, čo vydržia, pretože šport milujú a pretože chcú vedieť svojim zákazníkom poradiť a odporučiť im ten najvhodnejší produkt podľa ich potrieb a svojich vlastných skúseností.



Súvisiace články